Kékszalag - 2016

Versenyeredmény:

A győztes Sleepwalker beszámolója:

2016 Kékszalag - viharos előrejelzések

Az előző heti Fehér Szalag verseny tapasztalatai és a Kékszalagra vonatkozó időjárási előrejelzések után a csapatlétszám (és súly) erősítése mellet döntöttünk.

A rajt idején mindezek ellenére alig volt szél, ezért nagy reacherrel rajtolt szinte valamennyi NAU370-es, nekünk sikerült a legjobb pozíciót megtalálnunk a rajtvonalon.

Innentől leegyszerűsítve is mondhatnánk, hogy rajt-cél győzelmet arattunk, de ennél sokkal izgalmasabb és fordulatosabb volt a verseny.

Kenesére szinte egyszerre érkeztünk a MagnuM csapattal, ezután Siófokig gyors bőszeles menetben először kisebb előnyt szereztünk, ami a túl korai vitorlaváltás miatt a bójáig a minimálisra csökkent.

Félszeles menetben a Tihanyi csőig nem változott a különbség a két hajó között, majd a nyugati medencében mi irányra vitorláztunk, amíg Sanyiék a déli parthoz közel próbáltak sebességet nyerni. A mi taktikánk bizonyult ebben a szakaszban sikeresebbnek, ezért komolyabb előnyt szereztünk már Révfülöp magasságában.

Ahogy szokott lenni a Kékszalagon, jött a gyengülés - most éppen Badacsony után. Alig haladtunk vízközépen, ezért a déli part felé irányítottam a hajót, annak ellenére, hogy északi frissülést jelzett a meteorológia...

Volt egy rövid időszak, amikor teljesen megállt a hajó és csak nézni tudtuk, ahogy az ellenfeleink egyre közelebb kerülnek hozzánk, habár elég nagy átrendeződés történt közöttük a sorrendben.

Látszott, hogy mégis csak északról terjed majd le frissülő szél, ezért igyekesztünk újra a vízközép felé haladni. Osztály-társaink többsége délen volt mögöttünk, ezért óvatosan indultunk meg észak irányába. Végül leterjedt a szél és a genakkerrel 10 csomó felett siklatva haladtunk Györök felé, de Szigliget után már nem tudtuk tartani a szöget, ezért fock-ra váltottunk. Az előnyünk újra jelentősen nőtt.

A keszthelyi öbölbe érve élesen és egyenletesen haladtunk a fordulóhoz, visszafelé követhettük a többi NAU370 hajó szoros versenyét. 10-15 percen belül fordultak a hajók, sajnos Bognár Laci Brainstorm-ja műszaki hiba miatt jó helyezésnél kényszerült kiállni Keszthelyen. Surprise, Revolution, Magnum szinte egyszerre értek a fordulóhoz, de többiek is szorsan mögöttük látótávolságban.

Kesztelyi öbölből kiérve, idejében reffeltünk, mert Szigligettől megkaptuk a szokásos szelet 35 csomó feletti befújásokkal.

Nagy izgalom nem volt az előnyünk okán, amíg nem észleltük a fock hátsó élének részleges leszakadását. Felkészültünk a cserére, de nagy előny-vesztéssel járt volna, ezért elhasztottuk arra az esetre, ha teljesen leszakadana. (végül kitartott a célig)

Láttuk hogy különböző magasságban, de 3-4 NAU370-es is együtt követ minket azonos sebességgel.

Földvár előtt megint leállt a szél és egy rémálom következett újra, meddig tart ki az üldözőknek az északi szél és mi mikor kapjuk meg a csőből a frissülést?!

Előnyünk újra csökkent, de kitartott az átjáróig és megindultunk északra a befutó irányába. Ekkor már láttuk a Revolution-t a második helyen, mögötte a Surprise és a Magnum.

A verseny során harmadszor közvetlenül a befutó előtt kerültem "szívinfarktus" közelébe, amikor ismét elfogyott partközelben a szél és a Revo fényeit haladósan közeledni láttuk.

A végén valahogy becsúsztunk a célvonalon, néhány percen belül jöttek: Revolution, Magnum és Surprise.

Büszkén csomagoltunk el és indultunk Födvár felé, gratulálok a csapatomnak a 2015 után megismételt sikerhez!

Valamennyi NAU370RUN egység az abszolút élmezőnyben végzett, ami az osztály fejlődését mutatja.

2017-ben, remélem holdtöltekor újra találkozunk!