Fehér Szalag - 2016

Versenyeredmény:

A győztes MagnuM csapat élménybeszámolója:

"Fehér Szalag 2016

2012-ben indultam először ezen a versenyen, utána tavaly, és érdekes, de eddig csak Nautic 370-el mentem. Első évben a Sleepwalker 2.0 fedélzetén szeltük a habokat, akkor még YS osztályban versenyezve, tavaly óta pedig a Magnum csapatával vitorlázom, így idén is velük indultunk.

A versenyt 2 edzésnap előzte meg, lévén a szalag versenyekre készülünk. Volt benne erős és gyenge szél, nappal és éjjel, manőverek minden formája, és sajnos árvaszúnyogok is Fonyód k...örnyékén.
Az előrejelzéseket böngészve erősszeles versenyre számoltunk, ezért ennek megfelelően jelöltük ki a hajózó létszámot. A hajót átnéztük, felkészítettük, és mondhatom, hogy a Magnum minden porcikája tökéletes állapotban van!

Szombat reggel az alsóörsi reggeli után találkoztunk a hajónál, mentőmellény fel a 20 csomós szélben. Hínármentesítés, majd irány a rajtvonal. Felállítottuk a stratégiát, mely a kicsit gyengülő szélben remekül működött. A vonal közepe felé rajtoltunk, topgéuával, amivel kilőttünk a mezőnyből. Szépen dolgozott a csapat, schottoltunk bőszen mindkét vitorlába, ennek köszönhetően kivédekeztük az erősödéseket. A paksi kikötő környékén fockra váltottunk, és így haladtunk tovább. Az északnyugati szél nagyokat rugdosott, és komoly összhangra volt szükség a talpon maradáshoz teli taklival.

Ellenfeleinket magunk mögött hagytuk, és 2 perces előnyt szereztünk a kenesei jelig osztálytársunkkal, a Revolutionnal szemben, mely a Sleepwalker előtt fordult. Reacherrel kezdtük meg az utat Siófok felé, de mivel a szél szépen bővült, gennakert húztunk. Így tettek mögöttünk is, de párszor megmártották a vitorlát a vízben.

A sebesség növekedésével a mosolyunk is lineárisan emelkedett, és a tökéletes összhang eredményeképpen elértük a 14.1 csomós maximum sebességünket, ami egyben a hajó eddigi rekordja is. Hihetetlen élmény 4 tonnával, leszakadt farhullámmal pattogni a vízen. Óriási volt.

Siófokon gennaker le, előnyünk 5 perc. Irány Tihany. Először futtatott, majd éles kreuz, a végén nyugatiasodó szélben. Előnyünk 8 perc, irány Füred. A fél órával előttünk rajtoló cirkálókkal cirkálunk a célvonal felé, és 3 óra 1 perc vitorlázás után abszolút 8. helyen futottunk be. Az egytestűek közül az Avatar és a Nelson vert meg minket, a Rafficát és a Principessát kizárták előlünk.

A hétvége mottója egyértelműen a CSAPAT, mindenki hozzátette a megfelelő részt ahhoz, hogy ennyire hibamentesen tudjunk vitorlázni!
Jövő csütörtökön rajtol a Kékszalag, az előrejelzéseket tekintve bizakodóak vagyunk…